Praca magisterska

  • MrówkaZZZ
  • MrówkaZZZ's Avatar Topic Author
13 years 10 months ago #970 by MrówkaZZZ
MrówkaZZZ created the topic: Praca magisterska
hej.
Szukam jakichkolwiek materiałów do pracy magisterskiej na temat: Uwarunkowania i czynniki rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości.
Szukam materiałów internetowych, czasopism, artykułów i literatury - bądź czegokolwiek.
Za udzielone informacje z góry dziękuje.

Please Zaloguj to join the conversation.

  • MadDog
  • MadDog's Avatar
13 years 10 months ago #971 by MadDog
MadDog replied the topic: Re: Praca magisterska
MrowkoZZZ

Czy jestes pewnien ze trafiles na wlasciwe forum?
Nie trafiles rowniez z wyborem watku na forum ze swoim ogloszeniem. Jezeli w ciagu 3 dni nie uzasadnisz swojego posta tutaj, badz nie przeniesiesz go do odpowiedniego dzialu usune go.

Please Zaloguj to join the conversation.

  • groskon
  • groskon's Avatar
9 years 11 months ago #5464 by groskon
groskon replied the topic: Re: Praca magisterska
Często odwiedzałem AstroNews.Obecnie nie można się z Astro..połączyć. Od dawna interesuję się astronautyką, jeszcze dawniej astronomią.Moje zainteresowanie jest tak silne,że zmotywowało mnie do jazdy samochodem do Turcji a potem na Węgry,w celu obserwacji pełnych zaćmień Słońca.Bylo to w latach dziewięćdziesiątych ubiegło wieku.To już przeszłość,interesuje mnie przyszła eksploracja Marsa. Z uwagą śledzę na stronach ESA i NASA efekty wszystkich badań. Chcałbym, użytkownikom tego forum zarekomendow ać temat napędu VASIMR,nad którym od 1977 r.pracuje siedmiokrotny uczestnik misji kosmicznych, dr Frank Chang Diaz. Jego działający prototyp silnika plazmowego ma masę zaledwie 300 kg,osiąga moc ponad 200 kW przy ciągu 4 N. Moim zdaniem ten napęd jest rewelacyjny bo umożliwia podróż z bliskiej orbity wokółziemskiej na bliską orbitę wokółmarsjańską w ciągu kilku dni. Napęd VASIMR będzie w 2013 r. badany i wypróbowywany na ISS. Tam będzie badany, znajdujący się teraz w budowie ,silnik VY-200,składający się z dwóch jednostek o mocach 100 kW ale odwrotnie skorelowanych polach magnetycznych.Jestem już starszym człowiekiem i wolałbym,żeby astronautyka nabrała żywszego tempa,bo chciałbym być jeszcze żywy w czasie Lądowania Ludzi na Marsie. Można sobie wyobrazic baterię opisanych silników,połączonych z elektrawnią jądrową o mocy 20MW i masie około 30 t.,jako holownik użytecznego ładunku o masie 300 t. proszę sobie policzyć to proste. Zyczę wszystkim użytkownikom tego forum szczęścia i sukcesów naukowych.
.

Please Zaloguj to join the conversation.

  • ticonderoga
  • ticonderoga's Avatar
9 years 11 months ago #5471 by ticonderoga
ticonderoga replied the topic: Re: Praca magisterska
Dziękujemy za życzenia i także mamy nadzieję, że człowiek dotrze na Marsa w ciągu najbliższych kilkunastu lat.

Sądzę, że musi się dokonać pewien przełom, żeby taka podróż była możliwa. Tak jak opanowanie napędu śrubowego silnikami diesela pozwoliło statkom na swobodne pokonywanie Atlantyku, opanowanie napędu odrzutowego umożliwiło rozwój komunikacji pasażerskiej, tak my teraz musimy opanować nową technologię napędu w przestrzeni kosmicznej, żeby urzeczywistnić podróż na Marsa. Obecne plany lotów z wykorzystaniem tradycyjnych napędów na paliwo ciekłe, są jak planowanie podróży bocznokołowym parowcem przez oceany dookoła Ziemi. Niby się da, ale efektywność żadna. Być może właśnie napęd VASIMIR jest tą przełomową technologią, która spowoduje zwrot w myśleniu o podróżach międzyplanetarnych i wyprawę na Marsa umożliwi. Czego Wam i sobie życzę :D

Please Zaloguj to join the conversation.

  • Artur Modliborski
  • Artur Modliborski's Avatar
9 years 11 months ago #5473 by Artur Modliborski
Artur Modliborski replied the topic: Re: Praca magisterska
Nie mogę się z tobą zgodzić. Gdyby Kolumb czekał na parowce to nie odkrył by Ameryk a potrzeba skrócenia czasu podroży i uniezależnienia jej od warunków pogodowych nie przyspieszyła by wynalezienia parostatków. Ford T i Ferrari to samochody ale po to by móc jeździć tym ostatnim jeżdżono najpierw tym pierwszym i nikt się wtedy nie zastanawiał nad efektywnością. Jeżdżono bo to było. Mamy dzisiaj technologie rakiet chemicznych więc z niej korzystajmy bo nie wycisnęliśmy z niej tego co się dało. Dopiero jak wykorzystamy ją do maksimum przyjdzie czas na coś lepszego.

Please Zaloguj to join the conversation.

Time to create page: 0.333 seconds
Powered by Kunena Forum