Virtual Mars Base (VMB)

  • marcusos
  • marcusos's Avatar
9 years 2 weeks ago #6479 by marcusos
marcusos replied the topic: Re: Virtual Mars Base (VMB)
Na wrovision.com/real_time.htm można pojeździć Magmą wokół bazy marsjańskiej.

Please Zaloguj to join the conversation.

  • Lubański Robert
  • Lubański Robert's Avatar
8 years 9 months ago #6534 by Lubański Robert
Lubański Robert replied the topic: Re: Virtual Mars Base (VMB)
Tutaj informacja o jeszcze jednym projekcie Virtual Mars Rover (VMR) wspieranym przez Mars Society Polska.
www.europlanet-eu.org/outreach/index.php...iew&id=336&Itemid=84

Niestety po angielsku więc nie bardzo wiem o co w tym wszystkim chodzi?

Jest do tego krótka informacja pochodząca z dokumentu o nazwie: „Podsumowanie działalności organizacji pozarządowych sektora kosmicznego w 2010 roku”


WIRTUALNE ŚRODOWISKO SYMULACYJNE VMR/VMB
Virtual Mars Rover i Virtual Mars Base to projekty koncentrujące się na wykorzystaniu wizualizacji konstrukcji realizowanych w MSP (rzeczywiste modele 3D łazików i baz marsjańskich oraz ukształtowania terenu z algorytmu RODM Jana Kotlarza), wzbogacone o kontekst edukacyjny, rozrywkowy i projektowy. VMR jest podstawą do stworzenia gry typu multiplayer, w której gracze wysyłają na Marsa własne zrobotyzowane misje i poszukują życia. VMB Bartosza Nowickiego to także środowisko do bardziej zaawansowanej gry symulacyjnej, koncentrującej się na zarządzaniu zasobami bazy marsjańskiej i prowadzeniu badań. Projekty wsparte są przez prace polskich architektów oraz animatorów: Konrada Mruka (WROVision) i Pawła Sańczyka, testujących różne motory animacyjne.

Please Zaloguj to join the conversation.

  • Bartosz Nowicki
  • Bartosz Nowicki's Avatar Topic Author
7 years 7 months ago #6671 by Bartosz Nowicki
Bartosz Nowicki replied the topic: Re: Virtual Mars Base (VMB)
Witajcie!

Projekt Virtual Mars Base (VMB) po długiej nieobecności powraca do aktywności.

Przebudowaliśmy stronę projektu przeznaczoną na prace rozwojowe VMB: vmb.skyfigure.com

Do 2012.09.15 ustalamy, czy projekt VMB powinien być projektowany jako symulacja lub gra?.
Zapraszamy do dyskusji na ten temat: vmb.skyfigure.com/node/137

VMB jest także na Facebook: www.facebook.com/virtualmarsbase

vmb.skyfigure.com

Please Zaloguj to join the conversation.

  • marcusos
  • marcusos's Avatar
7 years 7 months ago #6672 by marcusos
marcusos replied the topic: Re: Virtual Mars Base (VMB)
Proponuję API zaprojektować (zaplanować) do symulacji, ale na początku rozwijać tylko część rozrywkową. Po oddaniu gry użytkownikom będzie można rozbudowywać ją w kierunku symulacji. Zaletą tego rozwiązania jest duża liczba odbiorców i możliwość uzyskania ich opinii. "Małoletni" odbiorcy będą rośli wraz z grą. Niebezpieczeństwo - pasjonaci tematyki, na początku wyrobią sobie opinię, że to tylko gra i nie wrócą do niej - mimo że później będzie symulacją. Pierwszy produkt powinien być mały ale użyteczny. W takich darmowych projektach należy poruszać się krótkimi skokami naprzód. Bo w każdej chwili chłopcy mogą zabrać zabawki i przenieść się do innej piaskownicy...

Please Zaloguj to join the conversation.

  • Lubański Robert
  • Lubański Robert's Avatar
7 years 7 months ago #6675 by Lubański Robert
Lubański Robert replied the topic: Re: Virtual Mars Base (VMB)
Moim zdaniem najpierw musicie ustalić co chcecie osiągnąć tworząc swój „produkt”? Jak już będziecie wiedzieli do jakiego celu dążycie, to odpowiedz na pytanie, gra czy symulacja będzie oczywista. To tak jak w przypadku jazdy samochodem. Nie jest najważniejszą sprawą jaki samochód mamy wybrać sportowy czy terenowy? Najważniejsze jest ustalenie gdzie chcemy dojechać? A rodzaj transportu dostosujemy do trasy którą musimy pokonać.
Jeśli chcecie aby wasz produkt odniósł sukces komercyjny lub aby mógł dotrzeć ze swoimi walorami edukacyjnymi do maksymalnie szerokiego grona odbiorców to wybór pada na grę.
Jeśli chcecie zabłysnąć w gronie kolegów po fachu lub dotrzeć do poważnych odbiorców komercyjnych i instytucjonalnych w branży technologicznej to raczej skłaniał bym się ku efektownej symulacji. NASA na przykład do swoich misji serwuje całą masę różnych wizualizacji. Niektóre mają pewne walory symulacji jak ta dotycząca lądowania MSL na Marsie.
eyes.nasa.gov/

Please Zaloguj to join the conversation.

  • Bartosz Nowicki
  • Bartosz Nowicki's Avatar Topic Author
7 years 6 months ago #6679 by Bartosz Nowicki
Bartosz Nowicki replied the topic: Re: Virtual Mars Base (VMB)
Witajcie,

Czas dyskusji w sprawie ustalenia typu VMB (symulacja lub gra) dobiega końca. Możesz zapoznać się z nią na stronie: vmb.skyfigure.com/node/137 .
Po 15 września będzie możliwość oddania głosu w ankiecie, o czym poinformujemy.

Kolejnym zadaniem do realizacji, po ustaleniu typu VMB, będzie spisanie dokumentu wizji zawierającego podstawowe dane dotyczące ogólnej wizji VMB ( vmb.skyfigure.com/node/131 ). Na jego podstawie będziemy mogli rozpocząć tworzenie technicznej specyfikacji aplikacji VMB.

Do rozpoczęcia programowania aplikacji VMB musimy jeszcze trochę poczekać, ponieważ wcześniej należy ustalić kilka ogólnych kwestii, niemniej jednak informacja o projekcie trafiła już do polskich społeczności Drupal (systemu w którym będzie tworzone VMB).

[ Dodano: 11-10-2012, 21:54 ]
Czas na głosowanie!
Termin głosowania: 2012.10.31.

Przyszedł czas na podjęcie decyzji dotyczącej typu VMB, który będziemy projektować.
Ustaliliśmy 3 typy wirtualnej bazy, z których tylko jeden może być obecnie realizowany. Oto one:
- Wieloosobowy symulator bazy marsjańskiej
- Wieloosobowa gra symulacyjna bazy marsjańskiej
- Gra przygodowa w bazie marsjańskiej

Opis poszczególnych typów, jak również możliwość zagłosowania, znajdziesz na stronie ankiety:
vmb.skyfigure.com/node/158

Ponieważ społeczność VMB jest jeszcze mała, będziemy wdzięczni za każdy oddany głos.
Zagłosowanie jest możliwe po wcześniejszym zalogowaniu się.

[ Dodano: 25-10-2012, 23:42 ]
Pozostało kilka dni do końca głosowania nad wyborem typu wirtualnej bazy, którą będziemy projektować!
Termin głosowania: 2012.10.31.

Jest to ostatni moment na oddanie swojego głosu w ankiecie: vmb.skyfigure.com/node/158

Zaloguj się, by zagłosować: vmb.skyfigure.com/user

[ Dodano: 16-11-2012, 21:51 ]
Dobra wiadomość!
Po dotychczasowych ustaleniach wybraliśmy ostatecznie typ VMB jako “wieloosobowy symulator bazy marsjańskiej”. Oznacza to, że w tej formie będziemy projektować aplikację wirtualnej bazy.

Czas na kolejną burzę mózgów!
W następnej kolejności mamy do ustalenia Dokument Wizji vmb.skyfigure.com/node/131 .
Co ważne, ustalenia te są już konkretnie ukierunkowane pod ustalony typ VMB.
Przewidywany czas ukończenia prac nad Dokumentem Wizji, to koniec stycznia 2013.
Dokument Wizji pomoże nam sprecyzować odpowiedzi na podstawowe pytania, dotyczące projektu symulatora bazy marsjańskiej. Niektóre kwestie do ustalenia to: kim jest uczestnik VMB, jaki ma cel i jaka jest motywacja by go osiągnąć? Jak uczestnik jest sterowany? Jakie elementy interfejsu ma posiadać aplikacja? Itp.

Gorąco zachęcamy do rozpoczętej już dyskusji:
vmb.skyfigure.com/node/131

[ Dodano: 09-12-2012, 09:37 ]
Obecnie ustalamy Dokument Wizji VMB i potrzebujemy Twojego wsparcia oraz komentarzy.

DOKUMENT WIZJI VMB:
vmb.skyfigure.com/node/131

1. Gatunek VMB
2. Świat VMB
3. Uczestnik VMB
4. Cel uczestnika VMB
5. Motywacja uczestnika VMB
6. Realizacja celu
7. Interfejs
8. Grupa docelowa VMB

DYSKUSJA:

==================
Akapit: 2. Świat VMB
vmb.skyfigure.com/node/161
==================
Komentarz: Zewnętrzne obiekty 3D i mapy 2D
Z Pawłem Sańczykiem doszliśmy do wniosku, że w początkowej fazie projektowania VMB, możemy opracować tylko zewnętrzne modele 3D. Z pewnością będą dobrze się prezentować i dodadzą klimatu do interfejsu symulatora, a przy okazji nie wymagają wielu zasobów projektowych, jak w przypadku wnętrz.
Poruszanie po bazie, może być reprezentowane przez mapy 2D pomieszczeń baz, które już posiadamy.
Komentarz: Prawdziwe zdjęcia
Proponuję wykorzystywać prawdziwe zdjęcia Marsa, robione np. przez Curiosity Rover na jego powierzchni: mars.jpl.nasa.gov/msl/multimedia/
Jest bardzo przyjazna licencja: www.jpl.nasa.gov/imagepolicy/

==================
Akapit: 3. Uczestnik VMB
vmb.skyfigure.com/node/162
==================
Komentarz: Zarządca, ale nie bezosobowy.
Jako że projektujemy symulator, to użytkownik jako zarządca ma sens. Jednak nie jeden użytkownik będzie zarządzać całą bazą, ale kilku członków załogi. To jest ciekawe, bo zazwyczaj w grach symulacyjnych jest się globalnym zarządcą, a w przypadku VMB zarządzanie jest podzielone. Osobowość uczestnika ma w tym przypadku znaczenie.
Ponieważ VMB ma być wieloosobowym symulatorem, to do przemyślenia...

==================
Akapit: 7. Interfejs
vmb.skyfigure.com/node/166
==================
Komentarz: Przykład
Proponuję zrobić rozeznanie w interfejsach gier typu Ogame, np.

Komentarz: Wstępna lista elementów interfejsu VMB
Na podstawie interfejsu gry:http://lo.gamersoxygen.com/main/site_en/getting-started/first-steps-tuto... przygotowałem wstępną listę elementów interfejsu VMB:
- Ekran główny
- System Menu
- Menu główne
- Player Info
- Base Info
- Maps
- Chat System
- Menu kolejki (akcje w toku)
- Dodatkowe ikony
Ekran główny
Ekran zawierający aktualny widok w postaci grafik, zdjęć, iterfejsów urządzeń, itp....

[ Dodano: 22-01-2013, 12:55 ]
Witajcie,

Zawartość newslettera:
- Dokument wizji VMB
- Programowanie VMB

DOKUMENT WIZJI VMB

Do końca stycznia ustalamy dokument wizji projektu:
vmb.skyfigure.com/node/131
Prace nad dokumentem idą dobrze, choć z pewnością może być jeszcze lepiej. Dlatego zachęcamy do przeglądnięcia dokumentu i wrzucenia swoich “trzech groszy”.

Otwarte kwestie:
- W jaki sposób ma być realizowany cel - symulacja jako real time, turowa, czy inna? - vmb.skyfigure.com/node/165
- Kim ma być uczestnik VMB? vmb.skyfigure.com/node/162
- Jakie są motywacje uczestnika VMB do brnięcia do swego celu? - vmb.skyfigure.com/node/164


PROGRAMOWANIE VMB

Projekt VMB zbliża się powoli do fazy programowania aplikacji.
Powstał wątek przeznaczony na dyskusję o algorytmach do symulacji urządzeń, systemów bazy, itp.: vmb.skyfigure.com/node/169

Planowanie działań deweloperskich: vmb.skyfigure.com/node/152
W tym wątku Konrad napisał: “skontaktujcie się z wykładowcami przedmiotów informatycznych (programowanie, zarządzanie itd.) na uczelniach technicznych żeby przedstawić swój pomysł, a oni mogliby przestawić go studentom, wtedy moglibyście pozyskać większy zespół i zainteresowanie”.

Jeśli znasz osoby, które mogłyby wesprzeć projekt VMB w dalszym rozwoju, bardzo prosimy o kontakt: vmb.skyfigure.com/contact

[ Dodano: 19-03-2013, 14:08 ]
APLIKACJA VMB

Zapraszam do zapoznania się z istotną stroną dokumentacji technicznej, która stanowi podstawę do rozpoczęcia projektowania aplikacji VMB: "Reprezentacja VMB w systemie Drupal 7" ( vmb.skyfigure.com/node/136 ).

Przyszedł także czas na ustalenie prac deweloperskich, jak wybór systemu kontroli wersji, itp. ( vmb.skyfigure.com/node/152 )

Zapraszam do dyskusji i dziękuję za Wasze uwagi, komentarze oraz wsparcie!

[ Dodano: 15-06-2013, 00:34 ]
PROGRAMOWANIE VMB

Kod aplikacji VMB jest obecnie w początkowej fazie tworzenia, dlatego osoby chcące zapoznać się z nim, proszę o kontakt .

Prace nad dokumentem " Reprezentacja VMB w systemie Drupal 7 ", którego treść została ostatnio uporządkowana i sprecyzowana, pozwoliły na określenie kilku podstawowych zadań do realizacji w kodzie aplikacji...

Szczegóły w pełnej wersji newslettera »

Please Zaloguj to join the conversation.

Time to create page: 0.432 seconds
Powered by Kunena Forum